Vysvětlení k problémům při platbě bankovní kartou - vyjádření ČSOB k dodatečnému doúčtování realizovaných transakcí za zaplacené jízdné.
Pro ověření správnosti kumulované platby, prosím, kontaktujte zákaznickou linku ČSOB 577 110 410.
Vážení cestující,
Při odbavení v našich autobusech je možné zaplatit jízdenku nebo dobít elektronickou peněženku naší dopravní karty BUSEM pomocí bankovní karty VISA a Mastercard s podporou bezkontaktních plateb. Zaplatit můžete také mobilem nebo chytrými hodinkami s GooglePay a ApplePay, stejně jako v jiných bezkontaktních terminálech.
Chceme upozornit na skutečnost, že při bezhotovostní platbě může cestující následně ve výpisech z banky vidět jiné částky za jízdné, než jednotlivé jízdenky stojí. Je to způsobené kumulováním plateb za jízdné, kdy jsou v časovém okně zakoupené jízdenky spojené do jedné platby, která je následně stržena z Vašeho účtu.
Karetní společnosti určují četnost těchto souhrnů a naše společnost tuto skutečnost nemůže ovlivnit.
U karet Mastercard dojde po odbavení k blokaci 1 Kč, kterou poté vystřídá odečtení částky za jízdenky. Provedení platby však u karet Mastercard trvá až 5 dní.
Oproti tomu karty Visa zúčtování provádějí denně a 1 Kč neblokují, v internetovém bankovnictví se objeví teprve až finální částka za jízdné za celý den.